קנאביס רפואי לילדים

קנאביס רפואי לילדים


קנאביס רפואי יעיל בטיפול במגוון מחלות גם בילדים, ובישראל קיימות מספר התוויות שמאשרות קנאביס רפואי לילדים שלוקים במחלות שונות – ובעיקר סוגים שונים של סרטן ואפילפסיה.

הרעיון לטפל בילדים ועל אחת כמה וכמה בתינוקות 'באמצעות גראס' עשוי להיות מרתיע עבור הורים רבים, אך הוא הוכח כיעיל ובטוח באין-ספור מחקרים והוא מאושר בכל המדינות שבהן יש חקיקת קנאביס רפואי. הטיפול בקנאביס רפואי אצל ילדים הוא לרוב יותר משמעותי מבחינה קלינית, ויכול במקרים רבים להציל חיים – ולא רק לשפר את איכות החיים כמו הטיפול במבוגרים.

היסטוריה

חלק מהיתרונות של הטיפול בקנאביס רפואי התגלו לראשונה דווקא בטיפול בילדים – ההוכחה הראשונה ליעילות הטיפול בקנאביס עבור חולי סרטן הגיעה ב-1967 – כאשר בנו של פרופסור לסטר גרינספון מאוניברסיטת הארוורד חלה בסרטן בגיל 13. פרופסור גרינספון הוא אחד מחלוצי המחקר על קנאביס וחלק מצוות החוקרים שגילה לראשונה את הרכיב הפעיל העיקרי בצמח, THC. כאשר התרופות שקיבל בנו לא הקלו על תופעות הלוואי של הכימותרפיה, פרופ' גרינספון אשר חקר את צמח הקנאביס במשך שנים, החליט לנסות לטפל בבנו באמצעותו, ונדהם לגלות כי כל תופעות הלוואי שבנו סבל מהן – בחילות, הקאות, והיעדר תיאבון – נעלמו כלא היו.

קנאביס רפואי לילדים בישראל

כתבת 'מבט' על קנאביס רפואי לילדים: