קנאביס רפואי בהריון

קנאביס רפואי בהריון


הטיפול בנשים באמצעות קנאביס רפואי בהריון היה בעבר שנוי במחלוקת, אך מחקרים מוכיחים כי לצריכת קנאביס במהלך ההריון אין השפעה שלילית על בריאותו של העובר – בניגוד לתרופות מרשם רבות.

מחקר1 מ-2006 מצא כי קנאביס יעיל במיוחד בטיפול במקרים קשים של בחילות במהלך ההריון.

האם צריכת קנאביס רפואי בהריון מזיקה לעובר?

אחד המחקרים האיכותיים הראשונים שניסו לענות על השאלה הזו מגיע מג'מייקה. שם, מחקר של 10 שנים שהשווה בין קבוצה גדולה של נשים בהריון שצורכות קנאביס לקבוצת ביקורת לא רק הפריך את החשש לפגיעה בעובר, הוא אף מצא כי התינוקות של קבוצת האמהות שצרכו קנאביס היו בעלי יכולת הסתגלות טובה יותר לסביבה, וקיבלו ציונים טובים יותר במגוון מבחנים קוגניטיביים כאשר נבדקו שוב בגיל 4-5. מחקר ישראלי של פרופסור אסתר פרידע מצא כי חלב אם מכיל קנבינואידים – ומחקרים נוספים מייחסים להם תפקיד קריטי בעידוד התיאבון של התינוק2. אם כן – תינוקות שיונקים צורכים קנבינואידים בין אם אמא שלהם השתמשה בקנאביס או לא.

מחקר שהתפרסם בירחון הבריטי לפסיכיאטריה מ-2009 עקב אחרי ילדים שהאמהות שלהם השתמשו בקנאביס במהלך ההריון, ומצא כי אין אצלם סיכון מוגבר לפסיכוזה מאוחר יותר בחיים3.

מחקרים

Maternal use of cannabis and pregnancy outcome
(International Journal of Obstetrics & Gynaecology, 2002).

A comparison of the effects of prenatal exposure to tobacco, alcohol, cannabis and caffeine on birth size and subsequent growth
(Neurotoxicology and Teratology, 1987).


מקורות

  1. Survey of medicinal cannabis use among childbearing women: Patterns of its use in pregnancy and retroactive self-assessment of its efficacy against ‘morning sickness’
    (Complementary Therapies in Clinical Practice, 2006).
  2. Cannabis, cannabinoids and reproduction
    (Prostaglandins, Leukotrienes and Essential Fatty Acids, 2004).
  3. Maternal tobacco, cannabis and alcohol use during pregnancy and risk of adolescent psychotic symptoms in offspring
    (The British Journal of Psychiatry, 2009)