גידול קנאביס

רישיון גידול ומכירת קנאביס


גידול קנאביס רפואי ברישיון – במסגרת 'רפורמת הקנאביס' שעברה ביוני 2016, הוסרה המגבלה על מספר חברות הקנאביס הפועלות בארץ, וכאשר היא תייושם – כל אזרח יוכל להגיש בקשה לרישיון גידול ומכירת קנאביס ולפתוח עסק בתחום.

גידול קנאביס – הסרת ההגבלה על מספר חברות הקנאביס

הסרת המגבלה על מספר הרישיונות לעסקי קנאביס רפואי (שעמדה עד לפני כן על 9 חברות) היא אחד מהחידושים הבולטים ביותר ב'רפורמת הקנאביס'. היא פותחת את שוק הקנאביס הרפואי ליזמים וחברות חדשות מכל מיני תחומים, החל מחברות גידול ואספקה וכלה בחברות שעוסקות בבדיקות איכות ומכירת אביזרי גידול לקנאביס. עם זאת, החוק החדש אינו מאפשר גידול למטרת שימוש עצמי, והמשרד לביטחון פנים שומר לעצמו את הזכות להחזיר בסופו של דבר את ההגבלה על הכמות של רישיונות גידול ומכירה, אם ימצא שמספר בעלי הרישיונות "מסכן את ביטחון הציבור".

מפעלים לייצור מוצרי קנאביס

מוצרי קנאביס ייוצרו רק במפעלים לייצור מוצרי קנאביס בדומה למפעלי תרופות, שיתנהלו, בין היתר, בהתאם לאמות מידה מקצועיות מתאימות. המפעלים ייצרו מוצרי קנאביס בתצורות ובריכוזים המאושרים או שיאושרו
על ידי היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות) מעת לעת.

ערך מלא: רישיון ייצור מוצרי קנאביס

בתי מסחר למוצרי קנאביס

מוצרי קנאביס יועברו מהמפעלים לבתי מסחר (הפצה) למוצרי קנאביס, בדומה למערך הפצה של תרופות אחרות ובהתאם לאמות מידה מקצועיות הולמות, ומשם יופצו המוצרים לבתי המרקחת.

גידול קנאביס רפואי – פיקוח

הפיקוח על הגידול, הייצור, וההפצה של קנאביס ומוצריו ייעשה על ידי משרד הבריאות והמשרדים השותפים. יקויים מערך פיקוח הדוק על מנת להבטיח את קיום תנאי הרישיונות, העמידה בתנאי האיכות הנדרשים, ולמנוע אפשרויות לזליגת הקנאביס.

משרד הבריאות ינחה ויקיים מערך פיקוח הדוק גם בכל הקשור להשמדת הקנביס, או כל
חלק ממנו, מוצריו או כל יתרות של אלה, וכן מוצרים פגומים או פגי תוקף, בכל שרשרת
הגידול, הייצור, ההחזקה, השינוע, ההפצה והניפוק, לרבות באתרי ההשמדה עצמם.
ההנחיות והפיקוח יעשו בתיאום עם משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לרבות המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל.